Deniz Şimşek studied film and art in Istanbul and Berlin. Delving into the intricate interplay between socio-political phenomena and personal fragments, she seeks to unearth obscure connections that thread through seemingly unrelated subject matters. Through her artistic practice, she experiments with narrative tools reminiscent of the shifting patterns of memories and dreams.