Born in Las Palmas de Gran Canaria in 1975. She has had an extensive career as a director of short films. Following a degree in audiovisual communication, she graduated in film directing in Madrid, screenwriting at the EICTV in San Antonio de Los Baños (Cuba) and completed a Master’s degree in documentary filmmaking at the Universidad del Cine in Buenos Aires, where she lived for ten years. She currently lives in the Canary Islands, where she combines her own filmmaking projects with her work as a film editor and teacher at the Instituto del Cine Canarias.