Born and raised in Romblon, an island province of the Philippines, he became fascinated by radio plays and films at an early age. After a summer film camp and a directing workshop, he became a filmmaker. He also works as a playwright and won the 2022 Carlos Palanca Award for Literature for his one-act play “Huling Haraya nina Ischia at Emeteria”. He currently teaches language, drama and creative writing at the University of the Philippines while also pursuing his MFA in creative writing at De La Salle University. Huling Palabas is his debut feature film.