The actors of the Nepalese Film at the premiere (from top left to bottom right).
The Nepalese filmmaker studied Buddhist philosophy and political science while pursuing a doctorate in anthropology. His short film The Flute was the first Nepalese film to screen at the Venice International Film Festival. His debut feature The Black Hen won the Best Film Award in the Settimana Internazionale della Critica at Venice and was Nepal’s official entry for the Oscars. Shambala is the first Nepalese film to be selected for the Berlinale Competition.