April 2020. The film director Etienne and his brother Paul, a music journalist, spend lockdown together in their childhood home with their new partners Morgane and Carole. Every room, every object, reminds them of their childhood and awakens memories of the absent: their parents, their neighbours… How far apart are the brothers from one another and from the roots they share? As the world around them becomes increasingly unsettling, a sense of unreality – and even of disturbing strangeness – invades their daily lives.
Born in Paris, France in 1955. After studying art and literature, he made short films, wrote screenplays (notably for André Téchiné) and contributed articles to the film magazine “Cahiers du Cinéma”. His 20-plus films have won him international acclaim since his debut Disorder was awarded a prize at the 1986 Mostra di Venezia. He has received numerous further accolades including Best Director at Cannes for Personal Shopper.