Das leere Grab offers a personal perspective: behind the global debate about the return of ancestral remains, we find real people. People violated by a colonial past and its aftermath to this day. Their struggle paves a way to a future disentangled from a painful past.
The filmmaker comes from Dar es Salaam in Tanzania and is currently working as an assistant director and creative supervisor at Kijiweni Productions. Her work ranges from mentoring young filmmakers in Tanzania to film production and exhibition. She has collaborated with artists from various disciplines and backgrounds on projects produced both by Tanzanian and international filmmakers which take a critical and honest look at social, political and historical issues. Das leere Grab, co-directed with Agnes Lisa Wegner, is her debut feature film as a director.