In Les paradis de Diane, Carmen Jaquier and Jan Gassman break down the myth of motherhood and the nuclear family and depict an inner odyssey.
Born in Geneva, Switzerland in 1985, she studied filmmaking and screenwriting at the École Cantonale d’Art de Lausanne and the Haute école d’art et de design Genève. Her graduation film The Girl’s Grave won the Pardino d’argento at the Locarno Film Festival. Her debut feature-length fiction film Foudre premiered at Toronto in 2022, went on to screen at many other festivals and is the Swiss entry for Best International Feature Film at the 2024 Oscars.