Born in 1973. She directed the short animations Goodbye Mister de Vries and Munya in Me as well as on the 13-episode animation series Picknick with Cake, which won the prize of the Cinekid Kinderkast Fiction Jury, and on the 26-episode animation series Fox and Hare, which won the Cinekid Audience Award. Her first feature-length film, Oink, premiered in the 2022 Berlinale Generation, went on to screen at numerous international festivals and won three Golden Calves at the 2022 Netherlands Film Festival.