Veronika Franz and Severin Fiala create a profound and disturbing psychological portrait of a woman made of flesh and bone, sinew and soul, played by Anja Plaschg who, as Soap & Skin, also composed the score. Des Teufels Bad gives a voice to the peasant women who were invisible and unheard at that time and depicts their harsh daily lives defined by religious dogma and taboos whose impact resonates to this day. The film is based on historical court records about a shocking, previously unexplored chapter of European history.
Piggybag: for the Photo Call, the actor brought a handbag that she had crafted herself.
Veronika Franz was born in Vienna, Austria in 1965 and began her career as a film journalist. Since 1997, she has worked with the director and film producer Ulrich Seidl as an associate artist and screenwriter. Severin Fiala was born in 1985 and studied screenwriting and directing at the Film Academy Vienna. The two first worked together on the documentary Kern, about the actor and director Peter Kern. They then made the psycho thriller Goodnight Mommy, which premiered at Venice in 2014, and the 2019 English-language film The Lodge.