Born in 1984 in Tehran, Iran, Narges Kalhor studied directing and visual communication. In 2009, she applied for political asylum in Germany while in the country for a festival. Her graduation film In the Name of Scheherazade premiered at the Visions du Réel festival in Nyon and was awarded the Goethe Institut’s prize for best documentary film at DOK Leipzig.