Born in 1987 in Kunming, China, where he currently lives and works. The screenwriter, director and artist studied film at the Beijing Normal University and at the École nationale supérieure d’art de Bourges in France. He then made his debut feature film, Xiao Ban Jie, for which he received funding from the China Film Foundation and from the Île-de-France region in France.