Sarnt Utamachote is a Southeast Asian nonbinary filmmaker and curator based in Berlin. They believe that cinema can be a tool for social engagement and collective healing. They are a co-founder of un.thai.tled, an artist collective from the German-Thai diaspora, and have curated multiple research-based exhibitions concerning postcolonial histories, the Southeast Asian diaspora, and activism in divided Germany (GDR/FRG). They work as a film programmer at XPOSED Queer Film Festival Berlin, Hamburg International Short Film Festival, and at Sİnema Transtopia Berlin.