The actor holding a picture of the Iranian directing duo, who was forbidden to attend the premiere of their film, on the Red Carpet.
The directing duo was not able to attend the premiere, since the Iranian government has confiscated their passports and imposed a travel ban.
Actor, screenwriter and filmmaker Maryam Moghaddam was born in Tehran, Iran. She studied at the Performing Arts School of Gothenburg in Sweden, has worked as an actor in various Swedish theatres and has starred in Iranian films including Closed Curtain (2013) by Jafar Panahi and Kambuzia Partovi which won the Silver Bear for Best Screenplay at the 2013 Berlinale.
Behtash Sanaeeha was born in Shiraz, Iran and began to write screenplays after completing a degree in architecture. He has made several short films and commercials. His debut feature, Risk of Acid Rain (2015), screened at international festivals.