Born in Tehran, Iran in 1988, he began his career in photography, video and video installations before gradually moving towards his true passion of filmmaking. He has made more than ten music videos for independent Iranian bands which have screened at various festivals. His first short film, In Between, won the Best Debut Film award at the 2018 Tirana International Film Festival. It was followed by America, his second short. Khamyazeye bozorg is his first feature-length film.