Tsai Ming-liang began his Walker series in 2011; this is now the tenth film. In the role of the monk, his long-time collaborator and lead actor Lee Kang-Sheng travels all over the world. The figure is inspired by Xuanzang, a Tang Dynasty Buddhist monk who journeyed thousands of miles on foot between China and India.