Vinothraj PS is a filmmaker hailing from Madurai, Tamil Nadu, India. His debut feature Pebbles, which was inspired by his personal life, had its world premiere in the Tiger Competition of the 50th International Film Festival of Rotterdam in 2021, where it won the Tiger Award.