The Dominican director studied film in Buenos Aires and Edinburgh and has an MFA from the California Institute of the Arts. His first short film SheSaid HeWalks HeSaid SheWalks won a BAFTA Scotland in 2009 while his documentary You Look Like a Carriage… was part of the major Latin America art exhibition at the Guggenheim Museum in New York. His graduation film Santa Teresa & Other Stories won the Prix Georges De Beauregard at FIDMarseille; Cocote won the Signs of Life Award at Locarno. He developed Pepe while participating in the DAAD Artists-in-Berlin programme.