Direct action is a tactical strategy of protest that seeks to achieve an end directly and by the most effective means. DIRECT ACTION is a contemporary portrait of one of the most high-profile militant activist communities in France: a 150-person strong rural collective that successfully resisted an international airport expansion project in 2018, created an autonomous zone between 2012 and 2018, survived multiple violent eviction attempts by the French state and spawned a new ecological movement in 2021.
Born in 1978, the Berlin-based artist and filmmaker produces films with his own company CASKFILMS. His work explores new forms to address political and social issues. His films have screened at festivals including in Berlin, New York, Rotterdam and Edinburgh. His short film Laborat won a Silver Bear at the 2014 Berlinale.
The artist and filmmaker was born in the USA in 1976 and is currently based in Marseille, France. His works focus on the intersection between ethnography and psychedelia and has been presented around the world. He was an exhibiting artist at documenta 14 in 2017 and his work has already been shown at the Berlinale several times, most recently in 2018 with The Rare Event in Forum Expanded.