Inspired by a true story, Sukoun sensitively reveals what happens when a supposedly safe space is shattered. Experienced through the eyes and ears of the protagonist, the film moves between pain and tenderness, silence and noise, the hidden and the obvious.
The Jordanian-Palestinian director and producer studied documentary film directing on the DocNomads master’s degree programme in Portugal, Hungary and Belgium. Her first feature-length documentary, Tiny Souls, was filmed over the course of five years spent following the everyday lives of children in the Zaatari refugee camp in Jordan. The film premiered at the international CPH:DOX festival in Copenhagen and went on to screen at Sheffield Doc Fest, the International Documentary Film Festival in Amsterdam, DOK Leipzig and Busan.