In a village near the southern Chinese city of Chaozhou, a boy has spent the summer with his grandfather. As the last day of the holidays approaches, he gathers together his hard-earned savings to fulfil a dream: he has long yearned for a city hairstyle. But the gap between expectation and reality is large. This story of a boy who bids farewell to his childhood and embarks on a journey towards self-discovery transcends the boundaries of a small village and resonates with universal themes such as growing up and the unpredictable nature of life.