The activist and artist has already produced over 30 films. His directorial debut Refugee was short-listed for an Oscar for Best Live Action Short in the 2020 Academy Awards. In 2019, he visited and filmed in hospitals outside Aleppo in Syria with CanDo. He has also organised film camps for refugees in Jordan and Turkey on behalf of CARE and has visited and filmed conditions in refugee camps in Jordan, Greece, Italy and Turkey with the UNHCR. In November 2023, he joined the Jordanian Airforce on humanitarian aid drops over Gaza.