As in his film Suk Suk, Ray Yeung once again takes a precise look at the often precarious everyday life of the older queer community. In the character of Angie, he creates a quiet and yet impressively resilient lesbian heroine.
Born in Hong Kong, the director presented his debut feature film, Cut Sleeve Boys, at the 2006 International Film Festival Rotterdam. The film went on to win awards at a number of festivals and secured an international cinema release in several countries, as did his second feature film, Front Cover, in 2015. His third feature, Suk Suk, celebrated its premiere at the Busan International Film Festival in 2019 and screened in the Berlinale Panorama in 2020. The film was nominated for five Golden Horse Awards in Taipei and nine Hong Kong Film Awards.