In 2018, Marcelo Botta filmed a documentary in the Lençóis Maranhenses national park. In Betânia, he addresses the ecological and socio-cultural problems in the villages whose desert oases are threatened by the encroaching sands.
Born in 1984, the Brazilian filmmaker has explored storytelling cultures in over 20 countries in regions including the Amazon, Patagonia, the Andes, the Atacama Desert and the Caribbean in his documentary work. Betânia is his debut feature film.