The Lebanese filmmaker teaches at the Lebanese Academy of Fine Arts (ALBA) and is a member of several film commissions including the CNC and the Doha Film Institute. She is also the founding member of Rawiyat – Sisters in Film, a collective of women filmmakers from the Arab world. Her first documentary, A Time to Rest, premiered at the Visions du Réel in Nyon in 2015 and went on to screen at numerous international festivals, winning several awards. Diaries from Lebanon is her second documentary.