In the Austrian countryside, comedy and tragedy are only a stone’s throw apart. In his second feature film, Josef Hader blends humour with melancholy as he takes a look at sad, drunken men and a woman with a plan.
Born in Waldhausen, Austria in 1962, the award-winning comedian has repeatedly ventured into film as an actor, screenwriter and director. He has won acting awards including at the Locarno Film Festival, the German Film Critics’ Award and a nomination for the European Film Awards. For his directing debut Wild Mouse, he also wrote the screenplay and took the leading role. The film was selected to screen in Competition at the 2017 Berlinale.