Roman Bondarchuk’s long-awaited second feature is a playful media and political satire with shades of science fiction: ludicrous, bizarre, self-critical and subversive, without losing love and faith in its protagonists. Shot shortly before the Russian invasion and completed in the middle of the war, with almost no direct reference to the fighting and yet highly topical, it captures the fragile humanity at stake here. A monument to Kherson – wild periphery, central theatre of war and Bondarchuk’s home region.