Born in Ashikaga, Japan in 1970. He studied religion at the University of Tokyo and filmmaking at the School of Visual Arts in New York. He practices an observational method of documentary filmmaking based on his own “Ten Commandments”. He has made eleven feature-length documentaries with this method, which have screened and received prizes at festivals worldwide. He is also the author of nine books published in Japanese, one of which, “Why I Make Documentaries”, has been translated into English, Korean and Chinese.