The young protagonist Kwame seems to carry the weight of the world on his shoulders but he always finds the strength to search for answers and a way to a better future. The film echoes the African civil rights movements of the 1970s – an era which marked an artistic and musical awakening as a continuation of the struggle for independence. In Kwame’s personal story, the film also addresses the legacy of colonialism and the history of resistance and throws a spotlight on the contemporary situation.
The director comes from Madagascar and studied at the Ecole Supérieure des Arts Visuels in Marrakech, Morocco. He has participated in and developed his projects at Berlinale Talents, Rotterdam Lab and La Fabrique des Cinémas du Monde in Cannes. His short films and feature-length documentaries have screened at numerous festivals around the world. Disco Afrika: une histoire malgache is his first feature-length fiction film.