Nora Fingscheidt’s adaptation of Amy Liptot’s autobiographical bestseller uses harrowing flashbacks to depict Rona’s downward spiral in London and her time in a strict rehab programme. However, the focus of the film is on her liberation from personal demons through a connection with the nature of her childhood home.