Fans of the Zellner brothers are familiar with their surreal stories. But Sasquatch Sunset pushes the boundaries beyond imagination. After their very short short film Sasquatch Birth Journal 2, David and Nathan Zellner now take us into the life of a family that has remained hidden from humanity, immersed in the North American wilderness. Featuring actors Riley Keough and Jesse Eisenberg, the film reveals that words are not necessary to tell a story and that even human facial expressions can be dispensable if you want to evoke compassion, laughter and tears. At once very realistic in style and completely surreal in its concept, Sasquatch Sunset can be considered the epitome of the Zellner brothers’ work.
The brothers David (born in 1974) and Nathan (born in 1975) from Greeley, Colorado have been writing, directing, producing and appearing in films for more than a decade. Among their award-winning shorts and features are Goliath, which was shown at the 2008 Sundance Film Festival, and Kid-Thing, which had its international premiere in the 2012 Forum at the Berlinale. Their 2014 film Kumiko, the Treasure Hunter starring Rinko Kikuchi also screened in the Forum and was nominated for two Independent Spirit Awards. Their Western Damsel premiered in the 2018 Competition at the Berlinale.