Chrissy is about to have a baby and she invites her three best friends back to their hometown. The women reminisce about the legendary summer when they were twelve and swore eternal friendship in their treehouse. Flashbacks show them talking about subjects as wide-ranging as the Vietnam War, sex, and death. They hold seances in the local cemetery and think about naked boys, in particular one who died young … Now and Then was a box office hit that attained cult status. Not only was it one of the first American theatrical features that dealt seriously with complex girlhood friendships, but within the small-town hierarchy, it presented a quartet of prototypical female types. It was a cinematic girl group – the tomboy, the glamour girl, the intellectual, and the responsible one – that provided audiences with a variety of ways to identify with the characters. With bittersweet nostalgia, the film looks back at a peer group that could only have been possible before youth culture split into distinct “scenes”. But in the summer of 1970, as the title song by Susanna Hoffs of the Bangles proclaims, “That’s when we found each other / And we found ourselves oooh”.