Using her magic wand, Cinderella’s Fairy Godmother transforms an ordinary pumpkin into a magnificent carriage and Cinderella’s rags into a dazzling ballgown. But at midnight, the magic will end. Walt Disney’s interpretation of the fairy tale tells the story of a girl who faces life’s challenges with determination, a dream in her heart and a little magical assistance. As part of The Walt Disney Company’s 100th anniversary celebrations, Generation is screening the restored version of this classic animation. The film thrilled festival-goers at the first Berlinale in 1951 and received the Golden Bear in the Music Film category as well as the audience award. Now the film is returning to Berlin to be presented by Walt Disney Animation Studios’ president and two-time Oscar winner (Encanto, Zootopia), Clark Spencer.
The American director (1906–1988) joined the Walt Disney Studios in 1928 and is known for his work on animations including the Silly Symphonies series. Cinderella won the Golden Bear at the 1951 Berlinale. In 1983, he was honoured with the Winsor McCay Award.
The American animator and film director (1903–1968) graduated from the University of California, Berkeley and then worked as a caricaturist for newspapers in Oakland. In 1931, he started his career at Disney where he contributed to the Silly Symphonies series, among others. In 1941, he won a Hugo Award for Pinocchio, in 1951 the Golden Bear at the Berlinale for Cinderella and in 1956 the Oscar for Special Visual Effects for Mary Poppins.
The Italian-American writer and animation filmmaker (1901–1989) began his career at the J.R. Bray Studios and worked at the Walt Disney Studios from 1931 to 1959. He won the Golden Bear at the 1951 Berlinale for Cinderella and the Golden Moon Award for Sleeping Beauty in 1959. In 1979, he was honoured with the Winsor McCay Award. Following his time at Disney, he directed work including the animated series of Spider Man.