Walt Disney once famously said that he hoped “that we never lose sight of one thing – that it was all started by a mouse”. Even before the introduction of Mickey Mouse, it was, in fact, all started by a short film. Join two-time Academy Award winner and Walt Disney Animation Studios president Clark Spencer as he shares his favourite shorts from the beloved studios’ 100 years of filmmaking. Enjoy rare treats from the earliest days of animation, through the introduction of sound and Mickey Mouse, through the decades to some of today’s most popular short films. Experience how Walt Disney and his artists experimented with new animation technology and techniques – a tradition within the short form which continues to this day at the studios that bear his name.