Starring a wholly committed Tom Hanks, Tom Tykwer’s tragicomic film is a swansong to a man-made, artificial world. Frank Kruse’s multifaceted and imaginative sound design received a German Film Award.
The director, screenwriter, composer and producer was born in Wuppertal, Germany in 1965. He moved to Berlin in 1985 to study philosophy while also working as a projectionist. He was then manager of the Moviemento cinema in Berlin until the late 1990s. He made his international breakthrough as a filmmaker in 1998 with Run Lola Run. To date, he has made eleven feature films for the cinema. Since 2017, he has written and produced along with Achim von Borries and Henk Handloegten the award-winning series Babylon Berlin. He is founder, partner and managing director of the X Filme Creative Pool production company which he set up in 1995 with Stefan Arndt, Wolfgang Becker and Dani Levy.