Directed with gentle humour, DFFB graduate Tanja Egen’s perceptive feature debut is much more than just a tale of such classic family problems as repressed emotions, things that remain unspoken and a growing sense of distance. Rich in detail, Geranien is an affectionate observation of the complex relationships that exist between daughters and mothers – no matter how old a daughter and a mother may be. Loss, it seems, is a universal feeling.
The two sound designers in conversation with the section head about their craft.