Muriel Heslop considers herself “stupid, fat, and useless”. And most of the people around her agree with that assessment. Living with her four similar siblings, the unemployed 22-year-old suffers under her domineering father, a corrupt and adulterous politician. Muriel’s dream is to find a fairy prince to save her from her hellish family and small-town life. To that end, she loots the family bank account and travels to a chic vacation resort. There, she meets Rhonda, a former classmate who is as much of an outsider as Muriel. The two women soon move to Sydney, where they share an apartment. Then Rhonda suffers a serious health event … As heart-rending as it is funny, Muriel’s Wedding is dressed as a romantic comedy while simultaneously satirising the genre, not in the least with ad absurdum images of storybook weddings. Boasting a soundtrack laden with 1970s ABBA songs, the colourful, brash film also went to the top of the charts. It is convincing to this day as a universal lesson on youthful self-acceptance, an answer to Muriel’s self-denigrating lament “why can’t it be me?”.