İlker Çatak misses nothing in his brilliantly observed film. In his unsparing drama, the school is a microcosm in which the outside world no longer exists and nothing remains private. Das Lehrerzimmer is a study in power relations that demonstrates how individuals are worn down between entrenched positions.