Tenzin Phuntsog is a Tibetan-American artist and filmmaker who works across moving image, film, and installation. His personal practice touches into themes of presence and belonging as well as landscape and language. He studied Media Arts at the University of California and holds an MFA in Visual Arts from Columbia University. His works have been exhibited and screened at renowned galleries, museums, and festivals including Videobrasil, São Paulo; IFFR Rotterdam; Anthology Film Archives, New York; Microscope Gallery, New York; and The Eye Filmmuseum, Amsterdam.