Born in Karakoçan, Turkey in 1964, he emigrated to West Germany in 1980, where he studied economics and later earned a degree in visual communication with a focus on film. Since making his debut in 1994, his films have been shown at national and international festivals, including Aprilkinder (1998) at the Berlinale and Kleine Freiheit (2003) in Cannes.