A newborn baby boy is rescued from a storm one night. Paramedic Elias and his wife take him in, name him Jon, and raise him. As a young man, Jon is attacked and commits manslaughter. The victim is none other than ... During his incarceration, Jon and a female prison officer named Iro become a couple. The tape recorder is playing baroque music: the playlist includes Monteverdi, Bach, Pergolesi. The aesthetics of this music develop into the film’s informing principle, reflecting events in a lucidly enigmatic and concretely abstract way that revels in its own austerity. In Angela Schanelec’s baroque-postmodern cinema, formulas from the doctrines of the affections and figures apply. An addictive intellectual-sensual challenge that allows us to blindly see.