Having the time of your life? Well, not quite yet in Mina’s case: a nerdy teenager at the start of a new school year, Mina is keen to fit in, and even keener to impress E.D. Win, a young hip-hop dancer whose number of Instagram followers far exceeds his ability to empathise. Full of self-doubt, Mina nonetheless challenges herself to take part in a dance competition, a journey she starts with the support of her spirited grandmother, a fountain of no-nonsense wisdom whose candid advice is always an invitation to laugh. Progressing from a awkward initial audition to a final show-stopping number, Mina learns how to fight off the demon of self-doubt and overcome harmful body-image issues. Ooh see that girl, watch that scene, digging the dancing queen!
Born in 1987, she studied directing at the Norwegian Film School. Her graduation film Vi som ser i mørket won the Norwegian Film Critics’ Award at the Short Film Festival in Grimstad and was nominated for the Student Academy Awards. Her music video for the song “Echo” won This Years’ Talent at the 2016 VidAwards and an Honourable Mention at the Short Film Festival in Grimstad. The video was also shortlisted for the Nordic Music Video Awards. Alongside her work for the cinema, she also directs for television.