The director studied communications at Concordia University in Montreal and then directing at L’inis film school in the same city. She began her career making music videos before moving into fiction films and commercials. Her web series Dominos, which ran from 2018 to 2020, won Best Digital Series at Canneseries. Her first short film Lune screened in competition at Clermont-Ferrand and then at over 40 international festivals; it won five awards and was nominated for Best Short Film at the Gala Québec Cinéma.