Sanaz Sohrabi is a researcher of visual culture and filmmaker. She works with essay film and installation as her means of research to explore the shifting and migratory paths between still and moving images, situating a singular image in a continuum of historical relations and archival temporalities. Since 2017, Sohrabi has done extensive archival research at the British Petroleum archives to engage with the history of photography and film practices of the British controlled oil operations in Iran, conducting a visual ethnography of resource extraction in relation to the media infrastructures of BP. Sohrabi’s works have been shown widely in exhibitions and festivals.