Assem Hendawi is an artist and researcher who works with videos, computer-based media, and text whose works act as spaces for worldmaking. His work questions historical and sociopolitical events around planetary computation, critical posthumanities, and the way in which technology constructs subjectivity. Through heuristics that extend from the abstract and philosophical to the imaginary and the absurd, Hendawi explores the manipulations that accompany late capitalism’s technologies as the site of rewriting narratives, identities, and traditions.