In a far-fetched scheme inspired by local resistance, an American aid worker living in Sarajevo reached out to the world’s biggest band, U2, to see if they could help raise global awareness of the devastating conflict. The band agreed and across the summer of 1993, their ZOO TV Tour featured live satellite interviews with local Sarajevans who described their plight to the concert-goers. When these interviews came to an end, the band pledged to perform in the city once the conflict was over. Kiss the Future follows the story of that promise, with a post-war concert that saw U2 play to over 45,000 local fans in a liberated city, a show that lives on as a joyous collective memory for the people of Sarajevo – proof that they did not just survive the blockade, but thrived in spite of it; that amid the horrors of the darkest human impulses, music and art can be acts of rebellion.