In 1962, boarding school student Martha Coolidge was date raped at the age of sixteen. A dozen years later, she worked through the experience in her first feature-length film. A mix of re-enactment and documentary, it explores the event itself and its consequences. It started when Coolidge, along with three of her schoolmates, and a 21-year-old nicknamed Curly, drove to New York City for a party, filling up on cognac and Coke along the way. Hanging out in a borrowed apartment, the partying continues. Unnoticed by the others, Curly lures Martha into another room, where the older and stronger young man rapes her … The re-enactments are interwoven with footage of the director and actors talking. The actor playing young Martha recounts the story of her own rape, and the one playing Curly talks about the male high school experience. Praised as “Brechtian” by one U.S. critic, that meta format allowed both cast and crew, as well as the film’s audience, a prosaic approach to emotionally freighted events. International premiere of the digitally restored version (4K), made by the Academy Film Archive and the Film Foundation with the support of the Hobson/Lucas Family Foundation.