The director first made her name in the music industry as a producer, singer and songwriter. She received two Grammy nominations and worked with musicians including Lil Wayne, Katy Perry and Billy Porter and with producers such as Timbaland and Marc Ronson. In 2014, she began her transition into a woman and the offers of work as a musician dried up. She then turned her attention to filmmaking and began the three-year process of creating her debut documentary, Kokomo City. The film premiered at the Sundance Film Festival in 2023.