Born in Zurich, Switzerland in 1986, she graduated in 2010 from the Lucerne University of Applied Sciences and Arts with a BA in visual communication focusing on non-fiction illustration. Alongside her work as an illustrator, she lectures at the Schule für Gestaltung Bern und Biel. Her picture books have been released by various publishing houses in Switzerland and abroad.