Kawamura is a promising young man with a great job and a fiancée whose father owns the company. All is well in the best of worlds. But after a few celebratory drinks on the night before his wedding, he falls into a deep manhole. Trapped and horrified by incidents piling up one on top of the other, he becomes desperate to escape and uses his only reliable tool, a Smartphone, to call the police and friends, and appeal to the anonymous social networking crowd. The clock ticks mercilessly as morning approaches. Will the groom make it to the altar and live happily ever after?
Director Kazuyoshi Kumakiri’s enthusiasm for the many twists and turns of his clever thriller is palpable and infectious. His use of the confined space of the manhole is deft, as is the way in which he picks up the pace of the narration. The role of the young man in distress is embodied by multitalented idol Yuto Nakajima who, on top of his stellar success as a singer, model and television actor, proves to be utterly convincing as a hero who harbours a secret or two. Moreover, thanks to his own efficient use of the hashtag “Manhole”, the performer’s alter ego Kawamura has become almost as popular as the actor himself.