The director, writer and publicist was born in Munich, Germany in 1972. His films Milchwald and Eine Minute Dunkel both screened in the Berlinale Forum. He also directed an episode of the anthology film Deutschland 09 which was presented in the Berlinale Competition. His work has won numerous awards including a Special Grimme Award, the Günter Rohrbach film award and the Berlin Art Prize. He is co-founder and co-publisher of the “Revolver” film magazine. Between 2017 and 2021, he was senior lecturer in directing at the German Film and Television Academy Berlin. Bis ans Ende der Nacht is his sixth feature film.